گروه صنعتی سالید

حکاکی لیزری

حکاکی لیزری بر روی فلزات و غیر فلزات در شرکت سالید

مرکز لیزر سالید، مرکز بزرگ و پیشرفته  حکاکی لیزری ، از گروه بزرگ  صنعتی سالید ، مجهز به پیشترفته ترین نوع دستگاه های لیزری می باشد.
از این روهرنوع حکاکی فلزات و غیرفلزات عمیق و سطحی مدور و مسطح و هم چنین قطعات دوار و دارای انحنای خاص سه بعدی و حالت های سخت و حتی مارک های ساده و سطحی به جهت جایگزین شدن برای  روش های قدیمی اعم ازالکترو شیمیایی ،پانتوگراف و پانتاگراف ، حکاکی با سی ان سی ،حکاکی و اسید شویی وحکاکی قطعات بهداشتی و مورد تایید ورزات بهداشت و انرژی اتمی امکان پذیر شده است.

از جمله فعالیت های دیگر این گروه صنعتی: پانچ ورق، برش لیزری فلزات، برش آلومینیوم ، نمونه سازی سریع، برش لیزری آلومینیوم، تولید قطعات صنعتی و … می باشد.

مقدمه حکاکی لیزری فلزات

حکاکی به معنی ایجاد طرح و نقش روی یک ماده به واسطه کندن آن است. و حکاکی لیزری فلزات با استفاده از دستگاه های لیزری بر روی قطعات فلزی به منظور ایجاد طرح و نقش روی آن انجام میگیرد.

کاربردهای دستگاه های لیزری

که ما در ادامه این مقاله به کاربرد حکاکی لیزری فلزات می پردازیم.

کاربردهای حکاکی لیزری

  • حکاکی روی پلکسی گلاس: یکی از موادی که دستگاههای لیزری به خوبی روی آن حکاکی ایجاد می کنند پلکسی گلاس است .

  • حکاکی روی چوب: چوب از جمله موادی است که موارد کاربرد وسیعی در زمینه های صنعتی و هنری دارد. حکاکی چوب با دست، کاری زمانبر ، غیر دقیق و گرانقیمت است. در این مورد می‌توان از دستگاه های برش لیزری استفاده نمود.

  • حکاکی روی سنگ: دستگاه های لیزری می توانند تصاویر افراد یا مناظر را با ظرافت و زیبایی خیره کننده ای بر روی سنگ حکاکی کنند.

  • حکاکی تندیس و لوح های یادبود: با دستگاه های برش و حکاکی لیزری می توان انواع تندیس ها و لوح های بدیع و زیبا را در اشکالی متنوع ساخت.

  • حکاکی روی چرم و پارچه: در حال حاضر تنها با استفاده از قالب های فلزی می توان روی محصولات مذکور حکاکی نمود که این حکاکی معمولا نام یا لوگوی تولید کننده است. اما با استفاده از لیزر می توان انواع طرح های پیچیده را بر روی چرم حکاکی نمود.

  • حکاکی لیزری فلزات: با دستگاه های لیزری می توان با ظرافت بر روی قطعات فلزی حکاکی نمود.

  • حکاکی عکس روی چوب و ساخت تابلوهای یادگاری: با استفاده از لیزر می توان تصاویر افراد یا مناظر را با ظرافت و دقتی اعجاب آور بر روی چوب حکاکی نمود.

  • حکاکی یا چاپ بر روی پلاستیک: با پلاستیک می توان بر روی پلاستیک با دقت و ظرافت عملیات چاپ را انجام داد.

نمونه حکاکی لیزری بر روی چرم
نمونه حکاکی لیزری بر روی چوب
نمونه حکاکی لیزری بر روی شیشه

مــزایای حکاکی لیزری فلزات

خدمات-حکاکی-لیزری-در-چاپیران-لیزر... ادیت

مــزایای حکاکی لیزری فلزات

دسته بندی حکاکی لیزری فلزات

حکاکی لیزری فلزات از نظر نوع کاربرد، عموماً در یکی از دو دسته بندی کلی “هدایای تبلیغاتی” و یا “قطعات صنعتی” قرار می گیرد.

امکان حکاکی لیزری در هر ضرب حداکثر در ابعاد ۵x5cm  وجود دارد، و در صورتی که طرح مورد نظر پیوسته نباشد، عموماً اجرا در اندازه بزرگتر به صورت چند ضرب نیز امکان پذیر است.

 حک لیزر قطعات صنعتی:

اغلب قطعات صنعتی، چه ابزار آلات باشند و چه اجزای دستگاه ها و ماشین های صنعتی، نیاز به درج علائمی از قبیل آرم و علائم تجاری، بارکد، شماره سریال، تاریخ ساخت و یا مشخصات فنی دارند. حکاکی لیزری بر روی همه فلزات به ویژه استیل ، طلا ،نقره ، آلومینیوم ، فلزات آبکاری شده ، رنگ شده ، آنادایز شده و حتی برخی غیر فلزات تیره رنگ امکان پذیر است.

 حکاکی لیزری فلزات نسبت به سایر روش های حک بر روی فلز، اصیل تر و ماندگارتر است و برای درج علائم متغیر مانند شماره سریال، انعطاف پذیری بیشتری دارد. دقت بسیار بالای دستگاه های حک لیزری این امکان را فراهم می کند که نقوش بسیار ظریف و کوچک نیز پس از حک روی فلز به اندازه کافی خوانا و واضح باشند.

 حک لیزر هدایای تبلیغاتی:

عمومی ترین هدایای تبلیغاتی فلزی ، اقلامی نظیر خودکار، جاکلیدی، فلش مموری ، جاکارتی با پلاک فلزی، ساعت رومیزی و ساعت مچی هستند. اما گروه کالاهایی که می توانند به هنوان یک هدیه تبلیغاتی مناسب انتخاب شده و امکان حکاکی لیزری نیز داشته باشند، تنها به همین نمونه ها محدود نیست. بسیاری از اجناس دیگر مثل سررسید، کیف پول و کیف دستی هستند که بر روی خود یک پلاک فلزی دارند که معمولاً از جنس استیل براق است. حکاکی لیزری بر روی این پلاک ها بی اندازه شیک و زیبا خواهد بود.
آرم و علائم تجاری که در برخی سفارشات با درج وب سایت یا نوع دیگری از اطلاعات تماس دنبال می شوند، به روش حکاکی لیزری بر روی اجناس فلزی بیشترین ماندگاری و بهترین جلوه را دارند.

 

گروه صنعتی سالید، زیر مجموعه هلدینگ صنعتی کارامکس آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز میباشد.

گروه صنعتی سالید
ارسال در واتساپ