گروه صنعتی سالید

قالب تزریق پلاستیک

ساخت قالب تزریق پلاستیک

قالب تزریق پلاستیک مجموعه ای از قطعات می باشد که مواد پلاستیک به داخل این محفظه ها هدایت می شوند و پس از سرد شدن شکل قالب را به خود می گیرد. امروزه به دلیل تنوع زیادی که در تولید محصولات پلاستیکی وجود دارد تقاضا برای قالب های پلاستیکی نیز بسیار زیاد می باشد که این امر سبب شده افراد زیادی در این زمینه فعالیت خود را آغاز نمایند.

قالب زنی دمیدنی ، فرآیندی ساده است که هوای کمپرس شده ، زیر ورقه ی گرم ماده ی ترموپلاستی که ماده را به داخل یک حفره ی قالب می برد ، مورد استفاده قرار می گیرد . در همین هنگام اجازه ی انبساط آزادانه ی ماده برای شکل گرفتن یک نیم کره نیز اتفاق می افتد .

این روش برای تشکیل گنبدها بسیار روش خوبی می باشد . سپس همین کالاهایی که از ورقه های آکریلیک واضح ساخته می شوند ، اغلب در ویترین های فروشگاه ها در معرض دید عموم قرار میگیرند تا مشتری بتواند انتخابی ایده آل و مطلوب را داشته باشد .

دستگاه ساخت قالب تزریق

این نوع از قالب ها از پر کابرد ترین قالب های موجود در دنیا می باشد که به دلیل نوع استفاده محصول بعضا می بایست از زیبایی و کیفیت سطح بالایی برخوردار باشد.

دستگاه هایی که برای تولید قطعات پلاستیکی از قالب تزریق پلاستیک استفاده می شود به نام ماشین های تزریق پلاستیک معروف می باشند که انواع مختلفی مثل ۵۰گرم- ۱۰۰گرم-۱ کیلوگرم و بالاتر را در بر می گیرند.

عموماً از ساخت قالب تزریق پلاستیک برای تولید انبوه از یک قطعه پلیمری(پلاستیکی) استفاده می شود،هر قطعه پلاستیکی که در اطراف ما وجود دارد مطمئناً از یک قالب بوجود آمده است.

این قالب ها یکی از پرکاربردترین قالب ها می باشند و محصول خروجی از این قالب ها در زندگی ما به وفور یافت می شوند.

فروش این قطعات و قالب ها توسط مراکز خاصی صورت می پذیرد که در صورتی که بدون واسطه بتوان به خرید اقدام نمود سبب می شود تا بتوان با کمترین قیمت این قطعات را خریداری نمود.

فرآیند ساخت قالب تزریق

فرآیند ساخت قالب تزریق پلاستیک به این صورت است که ماده اولیه ساخت قالب پلاستیک که معمولا یکی از انواع ترموپلاستها هستند به داخل قالب تزریق می شوند و پس از خنک کاری از قالب بیرون می آیند. فرآیند ساخت معمولا در تولید انبوه و مدل سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه ساخت قالب تزریق

قالب تزریق پلاستیک شیوه جدیدی است که از سال ۱۹۳۰ به عنوان روشی برای ساخت قالب پلاستیک ارائه شد. این روش به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک انجام می شود وظیفه ی دستگاه تزریق پلاستیک تبدیل مواد پلاستیک جامد به پلاستیک سیال و مذاب و انتقال آن به درون قالب می باشد به طوری که همیشه مواد سیال آماده تزریق داخل قالب باشند.

اجزای دستگاه ساخت قالب تزریق

دستگاه ساخت قالب تزریق پلاستیک دو قسمت دارد یکی قسمت تزریق که شامل اجزای مارپیچ ، نازل ، سیلندر قیف ، قیف مواد ، گرمکن ، حرارت سنج و ترموگوپل  و دیگری قسمت قالب گیری قسمت قالب گیر محفظه بزرگی است که قالب و اجزایش روی آن نصب می شوند که شامل دو قسمت است یکی ثابت و دیگری متحرک.

در قسمت تزریق عمل ذوب و مخلوط کردن و تزریق انجام می شود. عملکرد این قسمت به این صورت است که ابتدا مواد مورد نیاز برای قالب پلاستیک داخل قیف ریخته می شوند و به تدریج از قیف به داخل سیلندر رانده می شوند. پوسته سیلندر به وسیله گرمکن های برقی که در دیواره خارجی سیلندر قرار گرفته اند کاملا گرم شده به صورت سیال در می آیند و به جلوی سیلندر می رسند.

گروه صنعتی سالید زیر مجموعه هلدینگ صنعتی کارامکس با بیش از ده سال سابقه متخصص در ساخت قالب های پلاستیک خصوصا ساخت قالب های تزریقی با ارائه مناسب قیمت قالب پلاستیک با نمونه سازی سریع آماده پذیرش هر گونه سفارش است.

گروه صنعتی سالید
ارسال در واتساپ